073-5130267

Wij delen graag onze ervaring

Door onze jarenlange ervaring op slaapkamergebied kunnen wij u op de juiste wijze adviseren bij de aanschaf van het juiste slaapsysteem.
Met een breed assortiment aan boxsprings zowel vlak als elektrisch alsook ledikanten eventueel ook in deelbare uitvoering, is er altijd een slaapsysteem wat bij u past.
Samen met u gaan we op zoek naar de juiste combinatie.
Uiteraard kunt u ook kiezen voor nieuwe matrassen in uw huidige ledikant of op uw boxspring. Ook op het gebied van kasten hebben wij een breed aanbod van zowel schuifdeurkasten als draaideurkasten in vele breedtematen en meerdere hoogtematen in vele verschillende kleuruitvoeringen waardoor we altijd de juiste opbergoplossing kunnen bieden.
Hierbij zijn ook bijpassende commodes en nachtkastjes leverbaar wat het totaalplaatje compleet maakt.
In onze showroom hebben wij ook een actueel aanbod aan dekbedovertrekken en hoeslakens.
Ook voor verschillende soorten dekbedden denk hierbij aan synthetisch,wol,katoen of dons bent u bij ons op het juiste adres. Kortom, kom langs en laat u verrassen door het totale assortiment op slaapkamergebied.











Vragen? Stel ze gerust via E-mail: verbruggenslaapkamers@live.nl
telefoon: 073-5130267 of kom langs in onze showroom.

Graag tot ziens.
Verbruggen Slaapkamers Vlijmen

1500 m2 Slaapkamer ideeën !

Voor de garantie van een heerlijke nachtrust bent u bij ons aan het juiste adres.

Wij laten u graag kennismaken met de ruime collectie boxsprings, slaapkamers, matrassen, bedbodems en textiel.

Met meer dan 40 verschillende merken, waaronder...

Tempur • Polypreen • Caresse • Sealy • Ubica • Avek • Van Landschoot • Stearns&Foster • HML Bedding • Norma • Velda • Vd Broek Meubelfabriek • Mahoton • Staud • Nolte • Rauch • Vroomshoop Meubelen • Alta Meubelen • Innersleep • Van Houdt Meubelen • Arte M • Meubelfabriek De Linde • Diamant Slaapcomfort • Silvana • Ducky Dons • Damai • Van Dyck • Jeannette Vite • Bedding House • Van Es Home • Cassenz • HnL Bedlinen • Muller Textiel • Timzo • Recor Bedding • Recor Meubel • Esp.

...heeft u bij Verbruggen Slaapkamers Vlijmen in één keer het totale slaapkamerassortiment overzichtelijk in beeld.
Op de site hebben we een greep uit ons assortiment voor u gepresenteerd. Uiteraard bent u ook van harte welkom in onze showroom aan de Akker 24 te Vlijmen.
  • Duidelijkheid staat bij Verbruggen Slaapkamers Vlijmen hoog in het vaandel. Wij staan altijd voor u klaar en geven u graag een goed en persoonlijk advies. Geen verkooppraatjes, maar duidelijke "technische" informatie die kan leiden tot jarenlang slaapgenot.

    Onze speerpunten:
    - Eerlijk advies
    - Gratis Bezorging
    - Gratis montage door onze eigen monteurs
    - Goede service
    - Ruim assortiment Boxsprings, Ledikanten, Matrassen, Garderobekasten en Bijmeubelen.
    - Omruilgarantie.
  • Een mens heeft dagelijks behoefte aan slaap. Wanneer we slapen, is ons bewustzijn laag. Spieren verslappen en de hersenactiviteit, hartslag en ademhaling zijn vertraagd. We kunnen de nacht verdelen in 4 á 5 cycli waarbij in het begin van de nacht de fases van diepe slaap het langst zijn. Aan het einde neemt de lichte droomslaap toe. De eerste drie slaapcycli noemen we kernslaap. De overige slaap noemen we restslaap. Een slaapcyclus kunnen we opdelen in 5 fases: De lichte slaap Fase 1 (NREM1): de overgangsfase (1 tot 3 minuten) tussen waken en slapen. Fase 2 (NREM2): het begin van de eerste, lichte slaap (42 tot 54 minuten). De diepe slaap Fase 3 (NREM3): de overgangsfase naar de diepe slaap met een regelmatige ademhaling, dalend hartritme en ontspanning van de spieren (3 tot 8 minuten). Fase 4 (NREM4): de echte diepe slaap (15 tot 18 minuten). De fase waarin fysiek herstel plaats vindt. Ademhaling en hartritme zijn laag. De droomslaap Fase 5 (REM slaap) noemen we de droomslaap (18 tot 24 minuten). De hersenen verwerken actief informatie en herinneringen. We dromen. De droomslaap kost ons energie. Lichamelijk zijn we actief. We maken snelle oogbewegingen en de hartslag en ademhaling zijn onregelmatig. De bloeddruk stijgt en de spieren van benen en armen zijn totaal ontspannen. De benodigde hoeveelheid slaap verschilt van mens tot mens. Slaapgebrek heeft gevolgen voor het geheugen, concentratievermogen, gevoel voor ruimte en tijd, de reactiesnelheid, emoties en fysieke gezondheid. Hoeveel slaap een mens nodig heeft kan men aflezen aan het welbevinden overdag. Slaap heeft ook een relatie met leeftijd. Een jong kind heeft meer slaap nodig dan een volwassene. Ons ritme wordt geregeld door onze biologische klok. Ritme en regelmaat in inspanning en ontspanning dragen bij aan een goede nachtrust. Toch kunnen, ondanks een goed ritme, slaapstoornissen ontstaan. Wanneer u last heeft van slaapstoornissen adviseren we u om een arts te raadplegen.
  • Een goede nachtrust begint met ontspanning, probeer het laatste half uur voor u gaat slapen geen (emotioneel) inspannende dingen te doen; zorg overdag voor voldoende lichamelijke inspanning; een prima afstemming van uw biologische klok, dankzij voldoende daglicht overdag en een verduisterde slaapkamer; een koele slaapkamer en frisse lucht zijn bevorderlijk voor de slaap; zorg voor een comfortabel matras, hoofdkussen en dekbed. Geef aandacht aan een goede ondersteuning van uw nek en schouders; een slaapkamer is een ontspanningsruimte. Houd apparatuur zo veel mogelijk buiten de deur; cafeïne, nicotine en alcohol hebben een ongunstige invloed op uw nachtrust.