073-5130267

Caresse, zo volmaakt kan slapen zijn Caresse, de slaapbeleving die past bij uw persoonlijke stijl. Caresse biedt u de volmaakte afsluiting van uw dag en geeft glans aan vele nachten.

De boxsprings van Caresse onderscheiden zich. Weldadig comfort en ondersteuning, een fantastische ventilatie en een doordachte, eigentijdse vormgeving. De boxsprings en het heerlijke bedtextiel van Caresse zijn vervaardigd van kwaliteitsmaterialen. Caresse!
U ontwaakt met wakkere energie, een ontspannen lichaam en verfriste levenskracht. Caresse, zo volmaakt kan slapen zijn. Caresse Jarenlange ervaring in de slaapbranche en veel onderzoek naar slaapsystemen liggen ten grondslag aan de ontwikkeling van Caresse.
Caresse biedt een overzichtelijk assortiment boxsprings (and more). Voor elke stijl vindt u een boxspring met een persoonlijke touch. Caresse ontwikkelt boxsprings in samenwerking met fabrikanten die onze missie onderschrijven. De leveranciers van onze stijlvolle en comfortabele boxsprings tonen ons assortiment en geven u graag de gelegenheid om de luxe van een Caresse boxspring te ervaren.
Missie:
Caresse spant zich tot het uiterste in om u, met kennis van slapen en slaapsystemen, volmaakte slaapervaringen te bieden. Zodat u na een heerlijke, ontspannen nachtrust opstaat met wakkere energie, een ontspannen lichaam en verfriste levenskracht. Caresse wil uw vertrouwen waar maken en biedt u comfortabele boxsprings en meer, vele nachten lang.

Waarom kiezen voor Caresse

  • Koudschuim noemen we ook wel HR (High Resilience) schuim. Koudschuim is uitermate veerkrachtig en kent geen kuilvorming. Het materiaal ademt zeer goed en heeft een briljante vochtregulatie. Caresse koudschuim heeft een lange levensduur en biedt u een duurzaam slaapcomfort
  • De kracht van natuurlijke materialen in harmonie met de zachtheid van Caresse! Koel in de zomer en warm in de winter is wol zuiver als de natuur zelf. Veerkrachtig en fantastisch ventilerend ademt paardenhaar de frisheid van de prairie. Kapok, afkomstig van de kapokboom, is licht, ademend, sneldrogend en geeft een eersteklas ondersteuning. Katoen is soepel, sterk en ademend terwijl u heerlijk slaapt. Natuurlijke latex van de rubberboom, toonbeeld van duurzaamheid; is veerkrachtig, ventileert geweldig en geeft stabiliteit.
  • Een mens heeft dagelijks behoefte aan slaap. Wanneer we slapen, is ons bewustzijn laag. Spieren verslappen en de hersenactiviteit, hartslag en ademhaling zijn vertraagd. We kunnen de nacht verdelen in 4 á 5 cycli waarbij in het begin van de nacht de fases van diepe slaap het langst zijn. Aan het einde neemt de lichte droomslaap toe. De eerste drie slaapcycli noemen we kernslaap. De overige slaap noemen we restslaap. Een slaapcyclus kunnen we opdelen in 5 fases:
    De lichte slaap
    Fase 1 (NREM1): de overgangsfase (1 tot 3 minuten) tussen waken en slapen.
    Fase 2 (NREM2): het begin van de eerste, lichte slaap (42 tot 54 minuten).
    De diepe slaap
    Fase 3 (NREM3): de overgangsfase naar de diepe slaap met een regelmatige ademhaling, dalend hartritme en ontspanning van de spieren (3 tot 8 minuten).
    Fase 4 (NREM4): de echte diepe slaap (15 tot 18 minuten). De fase waarin fysiek herstel plaats vindt. Ademhaling en hartritme zijn laag.
    De droomslaap
    Fase 5 (REM slaap) noemen we de droomslaap (18 tot 24 minuten).
    De hersenen verwerken actief informatie en herinneringen. We dromen. De droomslaap kost ons energie. Lichamelijk zijn we actief. We maken snelle oogbewegingen en de hartslag en ademhaling zijn onregelmatig. De bloeddruk stijgt en de spieren van benen en armen zijn totaal ontspannen.
    De benodigde hoeveelheid slaap verschilt van mens tot mens. Slaapgebrek heeft gevolgen voor het geheugen, concentratievermogen, gevoel voor ruimte en tijd, de reactiesnelheid, emoties en fysieke gezondheid. Hoeveel slaap een mens nodig heeft kan men aflezen aan het welbevinden overdag. Slaap heeft ook een relatie met leeftijd. Een jong kind heeft meer slaap nodig dan een volwassene.
    Ons ritme wordt geregeld door onze biologische klok. Ritme en regelmaat in inspanning en ontspanning dragen bij aan een goede nachtrust. Toch kunnen, ondanks een goed ritme, slaapstoornissen ontstaan. Wanneer u last heeft van slaapstoornissen adviseren we u om een arts te raadplegen